Termeni și condiții
Termeni și condiții generale ale magazinului online www.bellusia.ro
Acești Termeni și condiții generale ale magazinului online reglementează drepturile și obligațiile în cazul vânzării de bunuri pe e-shop-ul www.bellusia.ro. Magazinul online este operat de societate:
Bellusia s.r.o.
ICKO: 47 678 500
Prin bifarea căsuței de pe site-ul web care conține un link către Termenii și condițiile generale ale magazinului online sau Termenii și condițiile de vânzare și reclamații (denumite în continuare "TCG") și confirmarea comenzii, cumpărătorul este de acord cu TCG, care, prin acceptarea lor, devin parte a contractului de cumpărare încheiat între vânzător, pe de o parte, și cumpărător, pe de altă parte. Aceste TCG conțin, de asemenea, procedura de reclamație și dispozițiile privind protecția datelor cu caracter personal.
1. Definiții
1.1. Un contract de consum este orice contract, indiferent de forma juridică, încheiat de un furnizor/vânzător cu un consumator.
1.2. O comandă este un act al cumpărătorului care vizează îndeplinirea voinței sale de a încheia un contract de cumpărare cu vânzătorul.
1.3. Un furnizor (vânzător) este o persoană care, atunci când încheie și execută un contract de consum, acționează în cadrul activității sale comerciale sau al altei activități profesionale.
1.4. Un cumpărător consumator este o persoană fizică care achiziționează produse pentru uzul său personal sau pentru uzul membrilor gospodăriei sale.
1.5. Cumpărătorul - antreprenor este o entitate juridică sau o persoană fizică - antreprenor, care acționează în cadrul afacerii sale sau al altei activități comerciale și cumpără produse în scopul afacerii sale și al revânzării sau comercializării acestora.
1.6. Livrator - este entitatea listată pe www.bellusia.ro, pe care cumpărătorul o poate alege pentru a livra bunurile comandate, care este o entitate al cărei domeniu de activitate este furnizarea de servicii poștale, de curierat, de transport, de depozitare și servicii suplimentare.
1.7. Vânzătorul este Bellusia s.r.o., cu sediul social la 930 01 Veľké Blahovo 192, Republica Slovacă, ID nr.: 47 678 500, înregistrată în Registrul Comerțului ținut de Tribunalul Districtual Bratislava I, Secțiunea: Sro, Nr. inserție: 97607/B, ID TVA: 2024044000, ID TVA: SK2024044000.
2. Comanda și încheierea contractului de cumpărare
2.1. Prin completarea formularului de comandă, Cumpărătorul comandă de la Vânzător bunurile selectate. Înainte de a comanda bunurile și/sau în timpul procesului de comandă, Cumpărătorul se poate înregistra pentru a facilita comunicarea viitoare, precum și în scopul de a primi informații de marketing. În scopul identificării Cumpărătorului ca parte contractantă, Cumpărătorul trebuie să furnizeze întotdeauna în formularul de comandă numele și prenumele său, adresa de expediere/facturare, telefonul și adresa de e-mail.
2.2. Înregistrarea nu este o condiție prealabilă pentru a comanda produsul, iar cumpărătorul poate comanda bunurile fără înregistrare. În cazul în care este interesat de înregistrare și completează datele solicitate în formularul special de înregistrare, un e-mail de confirmare și un link vor fi trimise la adresa de e-mail furnizată. Odată clicat/confirmat, înregistrarea devine valabilă. Cumpărătorul este obligat să își protejeze datele de acces atât timp cât s-a înregistrat. Cumpărătorul are dreptul de a anula înregistrarea în orice moment. Vânzătorul are dreptul să anuleze înregistrarea cumpărătorului dacă are cunoștință de faptul că înregistrarea pentru o anumită persoană nu a fost stabilită de persoana respectivă, cumpărătorul încalcă prezentele TCG, cumpărătorul acționează într-un mod care cauzează și/sau poate cauza daune vânzătorului. Înregistrarea expiră, de asemenea, în cazul încetării furnizării de vânzări prin intermediul magazinului electronic, al încetării activității Vânzătorului, al decesului Cumpărătorului.
2.3. Cumpărătorul alege un produs ale cărui caracteristici principale, descrierea produsului, prețul și, dacă este cazul, alte specificații sunt enumerate pe site-ul www.bellusia.ro pentru un anumit produs, pe baza ofertei curente publicate pe site-ul www.bellusia.ro, completează formularul de comandă cu datele menționate mai sus, alege tipul și numărul de produse (sau specifică parametrii produsului în cazul în care sunt oferite diferite versiuni ale produsului) și selectează metoda de plată oferită (de exemplu, card de credit, ShoptetPay, Comgate, plata în avans în cont, plata ramburs, plata ramburs) și metoda de livrare, precum și entitatea care va livra și confirmă această alegere făcând clic pe butonul "Comandă cu obligație de plată",
2.4. Prin confirmarea (debifarea) butonului "Comandă cu obligație de plată", cumpărătorul confirmă că este interesat să încheie contractul de cumpărare, să accepte bunurile și să plătească prețul de cumpărare. De asemenea, acesta confirmă că a împlinit vârsta de 18 ani și că are capacitate juridică deplină. Informațiile furnizate de cumpărător sunt considerate corecte și cumpărătorul este obligat să le actualizeze după fiecare modificare, vânzătorul nu este responsabil pentru informațiile incorecte, false și incomplete furnizate de cumpărător. În cazul în care deficiențele din datele furnizate de cumpărător sunt de așa natură încât nu este posibilă livrarea către cumpărător a bunurilor comandate, vânzătorul nu va fi răspunzător pentru nelivrarea bunurilor.
2.5. Comenzile plasate prin intermediul magazinului online www.bellusia.ro sunt obligatorii. Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru alegerea produsului de către Cumpărător, care a ales în mod voluntar, liber, după o analiză matură, produsul dorit și l-a comandat. La plasarea unei comenzi, Cumpărătorul confirmă prin confirmarea activă a butonului "Comandă cu obligație de plată" că a citit și este de acord cu prezentele TCG și, în același timp, este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul încheierii contractului de cumpărare, precum și pentru comunicarea de marketing de către Vânzător, în special, dar nu exclusiv, în scopul trimiterii de informații publicitare și promoționale cu privire la produse noi și promoții. Informații suplimentare privind prelucrarea datelor cu caracter personal sunt prezentate mai jos în prezentele condiții generale. Fără confirmarea acceptării TCG, comanda nu este valabilă și efectivă.
2.6. Propunerea de încheiere a contractului de cumpărare este plasarea bunurilor oferite pe site-ul www.bellusia.ro, acceptarea acestei propuneri este expedierea comenzii de către cumpărător. Vânzătorul va confirma apoi această acceptare imediat după primire la adresa de e-mail furnizată de cumpărător. La livrarea confirmării de primire a comenzii la adresa de e-mail a cumpărătorului, pe care cumpărătorul însuși a introdus-o în formular, contractul se consideră încheiat. Comunicarea dintre vânzător și cumpărător se realizează de către aceștia sub formă de mesaje e-mail. Cumpărătorul este obligat să plătească Vânzătorului prețul bunurilor convenit și specificat în confirmarea comenzii, inclusiv costul livrării bunurilor (denumit în continuare "prețul de cumpărare") în forma specificată în confirmarea comenzii, în conformitate cu alegerea de către Cumpărător a uneia dintre metodele specificate în prezentele TCG.
2.7. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica prețul de achiziție în cazul modificării legislației, al modificării cursului de schimb al RON și al modificării prețurilor de la producători sau furnizori de bunuri, în plus, din cauza unei erori tehnice, a factorului uman / eșecului sistemului, în cazul unei încălcări a site-ului de către o persoană neautorizată sau din cauza oricărei alte modificări neautorizate a site-ului de către o persoană neautorizată.
2.8. Cumpărătorul este obligat să plătească Vânzătorului prețul de achiziție pentru bunurile convenite în modul și în termenul specificate în confirmarea comenzii, dar nu mai târziu de momentul primirii bunurilor. Vânzătorul sau o persoană autorizată de acesta are dreptul de a refuza să predea bunurile Cumpărătorului dacă prețul de cumpărare nu este plătit în același timp.
2.9. Cumpărătorul are întotdeauna posibilitatea de a verifica succesiunea pașilor individuali care conduc la încheierea contractului de cumpărare în conformitate cu prezentele TCG înainte de a trimite comanda, sau de a corecta, modifica sau anula comanda în ansamblu. Comanda confirmată va fi stocată la vânzător și, în același timp, va fi trimisă la adresa de e-mail furnizată de cumpărător.
2.10. Vânzătorul va livra Cumpărătorului împreună cu Bunurile toate documentele relevante referitoare la Bunuri. Vânzătorul poate, de asemenea, să livreze Cumpărătorului documentele referitoare la Bunuri, inclusiv factura, bonul de livrare, exemplarul formularului de retragere și alte documente în format electronic la adresa de e-mail specificată de Cumpărător în Comandă. Indicarea informațiilor esențiale cu privire la produs se poate face, de asemenea, printr-un link către site-ul web relevant unde sunt enumerate faptele referitoare la produsul specific. În cazul pierderii, de exemplu, a instrucțiunilor, cumpărătorul poate solicita vânzătorului să le trimită la adresa de e-mail sau să trimită adresa site-ului internet unde pot fi găsite instrucțiunile.
2.11. Cumpărătorul poate anula comanda prin e-mail sau prin telefon. Cumpărătorul poate anula comanda în termen de cel mult 24 de ore de la confirmarea comenzii. Anularea unei comenzi trebuie făcută prin cerere scrisă la adresa indicată ca adresă de comunicare la începutul prezentelor TCG.
2.12. Vânzătorul nu este responsabil pentru echipamentul tehnic/calculator al Cumpărătorului și/sau conexiunea la internet care nu permite Cumpărătorului să finalizeze comenzile.
2.13. Prin utilizarea site-ului web al vânzătorului, cumpărătorul confirmă, de asemenea, că este de acord cu prelucrarea datelor colectate atunci când vizitează magazinul online al vânzătorului. Cookie-urile pot fi prelucrate de la accesul Cumpărătorului la site-ul web al Vânzătorului și utilizate în scopul de a furniza Cumpărătorului oferte interesante și relevante. Drepturile asupra site-ului web aparțin Vânzătorului.
3. Prețuri
3.1. Cu excepția cazului în care se indică în mod expres altfel, prețurile pentru produsele individuale includ taxa pe valoarea adăugată (TVA) și toate celelalte taxe. În cazul unei modificări a cotei TVA, se va aplica cota TVA aplicabilă la momentul emiterii facturii fiscale. Consumatorul are posibilitatea de a lua cunoștință de perioada în care vânzătorul este legat de oferta sa, inclusiv de preț.
3.2. Toate promoțiile de vânzări și prețurile acestora sunt valabile până la epuizarea stocului sau până la data specificată pentru promoția respectivă, cu excepția cazului în care se prevede altfel pentru un anumit produs.
3.3. Prețul final este indicat în formularul de comandă chiar înainte de trimiterea comenzii, este precizat inclusiv TVA, sau toate celelalte taxe și tarife (ambalare, poștă...) pe care consumatorul trebuie să le plătească pentru a obține produsul sau serviciul. Acest preț nu poate fi modificat unilateral de către vânzător.
4. Condiții de livrare
4.1. Bunurile care se află în depozitul intern al Vânzătorului sunt în general expediate la adresa notificată de Cumpărător în termen de 1-2 zile lucrătoare de la confirmarea comenzii. Bunurile care nu se află în depozitul Vânzătorului sunt întotdeauna marcate cu fraza "Momentan Indisponibil", iar disponibilitatea și data livrării acestora trebuie verificate cu Vânzătorul. Vânzătorul va notifica Cumpărătorul cu privire la noua dată de livrare dacă bunurile nu pot fi livrate în termen de 1-2 zile lucrătoare de la confirmarea comenzii.
4.2. Cu excepția cazului în care se convine altfel între vânzător și cumpărător în contractul de cumpărare, vânzătorul va livra articolul cumpărătorului fără întârziere, în termen de cel mult 30 de zile de la data încheierii contractului de cumpărare. În cazul în care vânzătorul nu și-a îndeplinit obligația de a livra produsul în termenul convenit în conformitate cu prima teză, cumpărătorul îl invită să livreze produsul într-un termen rezonabil suplimentar prevăzut de acesta.
4.3. În cazul în care Vânzătorul nu livrează produsul nici măcar în această perioadă suplimentară rezonabilă, Cumpărătorul are dreptul de a denunța contractul. Bunurile comandate sunt în general livrate în zilele lucrătoare, nu sunt livrate în zilele de sărbătoare legală.
4.4. Bunurile sunt trimise prin intermediul operatorului poștal/curierului menționat pe www.bellusia.ro. Cumpărătorul este obligat să preia bunurile comandate și este obligat să permită livrarea bunurilor, în special prin introducerea corespunzătoare a datelor sale personale relevante pentru livrarea coletului la adresa pe care a furnizat-o la momentul comenzii și/sau înregistrării și prin prezența la adresa de livrare la momentul livrării.
4.5. Dacă la momentul livrării Cumpărătorul nu se află la adresa de livrare pe care a indicat-o, transportatorul va lăsa un mesaj la locul desemnat pentru livrarea corespondenței. În cazul în care Cumpărătorul nu contactează agentul de livrare și/sau Vânzătorul și aceștia nu convin o nouă dată de livrare, obligația de a livra Bunurile Cumpărătorului se consideră îndeplinită la momentul primei încercări de livrare a Bunurilor. În acest caz, Cumpărătorul va suporta daunele suferite de Vânzător, costurile livrării inutile și costurile legate de returnarea bunurilor către Vânzător. În cazul în care cumpărătorul comandă bunuri de trei ori și aceste bunuri nu pot fi livrate cumpărătorului, vânzătorul nu este obligat să livreze alte comenzi cumpărătorului până când cumpărătorul nu a achitat toate costurile și daunele suportate de vânzător în legătură cu livrarea inutilă a comenzilor anterioare.
4.6. Valoarea cheltuielilor de expediere și ambalare este specificată pentru transportatorul/curierul specific și confirmată de cumpărător în cadrul comenzii.
5. Condiții de plată
5.1. Prețul de achiziție va fi plătit de Cumpărător Vânzătorului în forma oferită în timpul procesului de comandă în magazinul online al Vânzătorului (e-shop).
6. Garanție, card de garanție
6.1. Vânzătorul este răspunzător pentru defectele bunurilor care sunt prezente la primirea bunurilor de către cumpărător și, dacă nu se prevede altfel mai jos, și pentru defectele și deficiențele bunurilor care devin evidente după primirea bunurilor în perioada de garanție. Perioada de garanție este de 24 de luni pentru un cumpărător care este un consumator. Vânzătorul nu oferă o garanție în cadrul perioadei de garanție pentru un cumpărător care nu este consumator.
6.2. Vânzătorul nu este răspunzător pentru defectele bunurilor dacă:
- defectul bunurilor a fost cauzat de consumator însuși prin acțiunea sau inacțiunea sa, prin omisiunea de a acționa sau prin acțiunea unui terț care a manipulat bunurile după primirea de către cumpărător,
- defectul bunurilor este cauzat de consumatorul însuși prin depozitarea necorespunzătoare a bunurilor, prin plasarea lor într-un mediu care nu este adecvat pentru depozitarea bunurilor din cauza unei temperaturi mai mari de 30° C și/sau mai mici de 0° C și poate cauza deteriorarea, deteriorarea sau distrugerea bunurilor,
- consumatorul a avut cunoștință de defectul bunurilor și/sau a fost informat în mod expres cu privire la acest fapt înainte de a prelua livrarea bunurilor și dacă a fost acordată o reducere din prețul bunurilor din cauza defectului,
- defectele au apărut în timpul perioadei de garanție ca urmare a utilizării bunurilor, cauzate de manipularea normală a bunurilor sau de manipularea necorespunzătoare a bunurilor,
- defectele au fost cauzate de manipularea de către o persoană neautorizată a bunurilor sau a componentelor acestora,
6.3. Dreptul la o reparație gratuită în garanție este, de asemenea, stins:
- omisiunea de a notifica defectele evidente la primirea bunurilor,
- expirarea perioadei de garanție a bunurilor,
- manipularea sau neglijarea neprofesionistă, neobișnuită, nerezonabilă sau neglijentă a bunurilor,
- deteriorarea mecanică a bunurilor cauzată de cumpărător sau ca urmare a neglijenței sau intenției din partea cumpărătorului.
7. Conformitatea cu contractul de vânzare
7.1. Articolul vândut trebuie să aibă calitatea, cantitatea, măsura sau greutatea convenite, să fie fabricat și să fie lipsit de defecte, în special trebuie să respecte standardele tehnice obligatorii.
7.2. În cazul în care este necesar să se respecte reguli speciale în utilizarea obiectului, vânzătorul este obligat să informeze cumpărătorul cu privire la acestea, cu excepția cazului în care acestea sunt reguli general cunoscute.
7.3. Afișarea bunurilor pe site-ul de comerț electronic operat de vânzător poate avea doar scop ilustrativ.
7.4. Afișarea nuanțelor de culoare depinde, printre altele, de calitatea monitorului sau a altui dispozitiv de afișare utilizat.
8. Eșecul de a ridica transportul comandat
8.1. Vânzătorul are dreptul la despăgubiri pentru daune-interese în cuantumul costurilor reale în cazul livrării nereușite a comenzii în cazul în care cumpărătorul a comandat bunuri pe care nu le-a livrat sau nu s-a retras din contract și, în același timp, nu a preluat bunurile de la transportator sau, după invitația vânzătorului, în cazul ridicării personale, nu a preluat bunurile la locul desemnat în termenul specificat pentru ridicare. Prin aceasta, cumpărătorul și-a încălcat obligația de a prelua bunurile comandate.
8.2. Vânzătorul are dreptul de a nu exercita dreptul la despăgubire sau de a exercita acest drept doar parțial.
9. Acceptarea bunurilor
9.1. Cumpărătorul este obligat să preia bunurile comandate, în caz contrar va încălca obligația din contractul de achiziție încheiat. La primirea bunurilor, cumpărătorul este obligat să verifice integritatea ambalajului și să verifice dacă transportul prezintă semne evidente de deteriorare. În caz de deteriorare, trebuie întocmit un raport/protocol de deteriorare împreună cu reprezentantul agentului de livrare și trebuie făcută o documentație fotografică a deteriorării. Pe baza procesului-verbal astfel întocmit și livrat vânzătorului, cumpărătorul poate refuza ulterior să preia bunurile defecte și să depună ulterior o reclamație pentru defecte la vânzător. În cazul în care nu face acest lucru, el va avea dreptul să solicite despăgubiri pentru defectele reclamate numai dacă dovedește că bunurile erau deja defecte la momentul primirii.
9.2. În cazul în care coletul este deteriorat, cumpărătorul nu va accepta bunurile și va întocmi un raport împreună cu societatea de livrare și va face dovada prin dovezi adecvate (documente foto).
10. Reclamațiile și aplicarea lor
10.1. Vânzătorul este răspunzător pentru defectele articolului vândut la primirea de către Cumpărător. Detaliile privind reclamațiile sunt prevăzute în prezenții termeni și condiții.
10.2. În cazul unei reclamații, consumatorul trebuie să informeze Vânzătorul cu privire la reclamație și la alegerea căii de atac prin e-mail (pentru a obține cea mai rapidă gestionare posibilă a reclamației) și, de comun acord cu Vânzătorul, trebuie să trimită bunurile ambalate într-un ambalaj adecvat pentru transport, împreună cu o descriere a defectului și o copie a dovezii de cumpărare la adresa de corespondență a Vânzătorului specificată în introducerea la aceste TCG.
10.3. Cumpărătorul are dreptul la rambursarea costurilor necesare suportate în legătură cu exercitarea drepturilor de răspundere pentru defecte în cazul confirmării existenței unui defect.
10.4. Cumpărătorul va fi informat cu privire la rezultatul reclamației imediat după finalizarea procedurii de reclamație prin telefon sau prin e-mail și va primi, de asemenea, un raport de reclamație (dovada tratării reclamației) prin e-mail sau prin poștă. Dovada de soluționare a reclamației nu trebuie să fie livrată în cazul în care consumatorul are posibilitatea de a dovedi reclamația în alt mod.
10.5. În cazul în care consumatorul nu este mulțumit de modul în care Vânzătorul a tratat reclamația sa sau în cazul în care consideră că Vânzătorul i-a încălcat drepturile, acesta are posibilitatea de a contacta Vânzătorul cu o cerere de despăgubire.
10.6. În cazul în care Vânzătorul răspunde la cererea de despăgubire într-un mod negativ sau nu răspunde în termen de 30 de zile de la data expedierii acesteia, Consumatorul are dreptul de a depune o cerere de inițiere a unei proceduri alternative de soluționare a litigiilor.
10.7. Consumatorii pot utiliza platforma online de soluționare a litigiilor disponibilă la http://ec.europa.eu/consumers/odr/ pentru a depune o propunere de soluționare alternativă a litigiilor.
10.8. Cumpărătorul va avea următoarele pretenții pentru defecte ale bunurilor:
- dacă este vorba despre un defect care poate fi înlăturat, cumpărătorul are dreptul să îl înlăture gratuit, în timp util și în mod corespunzător; vânzătorul este obligat să înlăture defectul fără întârzieri nejustificate;
- cumpărătorul poate, în loc să înlăture defectul, să solicite înlocuirea bunului sau, dacă defectul se referă numai la o parte a bunului, înlocuirea părții, dacă acest lucru nu implică costuri disproporționate pentru vânzător în raport cu prețul bunurilor sau cu gravitatea defectului,
- vânzătorul poate întotdeauna să înlocuiască bunurile defecte cu bunuri fără defecte în loc să înlăture defectul, dacă acest lucru nu provoacă inconveniente grave cumpărătorului;
- în cazul în care există un defect care nu poate fi remediat și care împiedică utilizarea corespunzătoare a obiectului ca obiect fără defect, cumpărătorul are dreptul de a solicita înlocuirea obiectului sau de a se retrage din contract. Aceleași drepturi se aplică cumpărătorului în cazul în care defectele sunt remediabile, dar cumpărătorul nu poate utiliza în mod corespunzător bunurile din cauza reapariției defectului după reparație sau din cauza unui număr mai mare de defecte; în cazul în care există alte defecte iremediabile, cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă a prețului de achiziție al bunurilor.
11. Retragerea din contract
11.1. În cazul în care vânzătorul se află în imposibilitatea de a-și îndeplini obligațiile care îi revin în temeiul contractului de achiziție din cauza vânzării stocurilor, a indisponibilității bunurilor sau în cazul în care producătorul, importatorul sau furnizorul bunurilor convenite în contractul de achiziție a întrerupt producția sau a efectuat modificări atât de semnificative încât face imposibilă îndeplinirea obligațiilor vânzătorului în temeiul contractului de achiziție sau din motive de forță majoră sau în cazul în care, chiar și cu toată diligența, vânzătorul, care i se poate cere în mod corect, nu este în măsură să livreze bunurile clientului în perioada specificată în prezentele TCG sau la prețul specificat în comandă, vânzătorul este obligat să informeze imediat cumpărătorul cu privire la acest fapt și, în același timp, este obligat să ofere cumpărătorului o execuție alternativă sau o oportunitate pentru cumpărător de a se retrage din contractul de cumpărare (să anuleze comanda). În cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare din motivele prevăzute la acest punct din prezentele TCG, vânzătorul este obligat să ramburseze cumpărătorului prețul bunurilor, în cazul în care prețul a fost plătit în avans vânzătorului, în termen de 14 zile de la notificarea retragerii din contract, prin transfer în contul desemnat de cumpărător.
11.2. Consumatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare-cumpărare în termen de 14 zile calendaristice de la data primirii bunurilor, dar nu poate utiliza bunurile sau dispune de acestea în așa fel încât să fie uzate, consumate, distruse, deteriorate etc. În cazul în care obiectul contractului de vânzare este livrarea bunurilor, consumatorul are dreptul de a se retrage din contract chiar înainte de livrarea bunurilor.
11.3. Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere din contractul încheiat cu vânzătorul pe suport de hârtie sau sub forma unei înregistrări pe un alt suport durabil; în cazul în care contractul a fost încheiat verbal, orice declarație clar formulată a consumatorului prin care acesta își exprimă voința de a se retrage din contract (denumită în continuare "notificare de retragere") este suficientă pentru exercitarea dreptului de retragere a consumatorului din contract. Consumatorul poate utiliza formularul de retragere furnizat de vânzător. Un model de formular de retragere este, de asemenea, anexat la prezentele TCG, iar cumpărătorul poate utiliza textul acestuia prin copierea în corpul unui mesaj e-mail, scrierea numelui și prenumelui cumpărătorului în spațiul marcat cu "semnătură" fiind considerată drept semnarea retragerii.
11.4. Perioada de retragere va fi considerată ca fiind respectată dacă notificarea de retragere este trimisă Vânzătorului cel târziu în ultima zi a perioadei de retragere.
11.5. În caz de îndoială cu privire la livrare, notificarea de retragere trimisă de consumator se consideră a fi fost livrată la expirarea termenului rezonabil pentru metoda de livrare utilizată, dacă consumatorul poate dovedi că a fost trimisă la adresa notificată consumatorului de către vânzător sau la adresa a cărei modificare a fost notificată în mod corespunzător consumatorului de către vânzător după încheierea contractului. În cazul în care trimiterea poștală care conține notificarea de retragere nu poate fi livrată vânzătorului din motive prevăzute de o dispoziție specială, se consideră că notificarea de retragere a fost livrată în ziua în care aceasta este trimisă vânzătorului la adresa menționată în prima teză.
11.6. În cazul în care Vânzătorul permite Consumatorului să se retragă din Contract pe site-ul său web prin utilizarea unei funcții speciale sau a unui formular de retragere, Vânzătorul va furniza Consumatorului o confirmare a retragerii pe un suport durabil imediat ce retragerea este primită.
11.7. În cazul în care consumatorul se retrage din contract, orice contract suplimentar legat de contractul din care consumatorul s-a retras este, de asemenea, anulat de la început. Nu pot fi solicitate consumatorului costuri sau alte plăți în legătură cu rezilierea unui contract suplimentar, cu excepția plății costurilor și plăților menționate în lege și a prețului pentru serviciu, în cazul în care contractul are ca obiect furnizarea unui serviciu, iar serviciul a fost furnizat integral.
11.8. Sarcina probei exercitării corespunzătoare a dreptului de retragere revine consumatorului.
11.9. Vânzătorul va rambursa Consumatorului, fără întârzieri nejustificate și nu mai târziu de 14 zile de la data primirii notificării de retragere, toate plățile primite de la Consumator în temeiul sau în legătură cu Contractul, inclusiv costurile de transport, livrare și expediere și alte costuri și taxe; cu toate acestea, Vânzătorul nu va fi obligat să ramburseze plățile către Consumator înainte ca Bunurile să fi fost livrate Consumatorului sau până când Consumatorul nu a dovedit că Bunurile au fost returnate Vânzătorului, cu excepția cazului în care Vânzătorul propune să colecteze Bunurile personal sau prin intermediul unei persoane autorizate de Vânzător să colecteze Bunurile de la Consumator.
11.10. Vânzătorul este obligat să returneze plățile către Consumator în același mod în care Consumatorul a utilizat pentru plata sa. Aceasta nu aduce atingere dreptului Consumatorului de a conveni cu Vânzătorul o altă metodă de plată, cu condiția ca Consumatorului să nu i se perceapă taxe suplimentare în legătură cu aceasta.
11.11. Vânzătorul nu este obligat să ramburseze consumatorului costul de livrare a bunurilor către vânzător.
11.12. Consumatorul este obligat să returneze bunurile sau să le predea Vânzătorului sau unei persoane autorizate de Vânzător să preia bunurile în termen de 14 zile de la data retragerii din contract. Bunurile de la Cumpărător nu pot fi trimise la livrare sau în orice alt mod care impune Vânzătorului să plătească înainte de primire, astfel de bunuri nu vor fi acceptate și livrarea va fi ineficientă din motive imputabile Cumpărătorului care își încalcă obligația de a returna bunurile.
11.13. La rezilierea contractului, consumatorul suportă numai costurile de returnare a bunurilor către vânzător sau către persoana autorizată de vânzător să preia bunurile.
11.14. Consumatorul este răspunzător pentru orice diminuare a valorii bunurilor care rezultă din orice manipulare a bunurilor care depășește ceea ce este necesar pentru a stabili caracteristicile și funcționalitatea bunurilor.
12. Politica de confidențialitate
12.1. Părțile convin că Cumpărătorul, în cazul în care este o persoană fizică, este obligat să notifice Vânzătorul în ordinea numelui și prenumelui său, a adresei permanente de reședință, inclusiv codul poștal, a numărului de telefon și a adresei de e-mail.
12.2. Părțile convin că Cumpărătorul, în cazul în care este o persoană juridică, este obligat să notifice Vânzătorului în comandă denumirea sa comercială, adresa sediului social, inclusiv codul poștal, codul de TVA, numărul de telefon și adresa de e-mail. Vânzătorul are dreptul de a solicita dovada că persoana care comandă bunurile pentru o persoană juridică are dreptul de a efectua acte juridice în numele acesteia.
12.3. Cumpărătorul poate verifica și modifica datele cu caracter personal furnizate în orice moment, conectându-se la site-ul de comerț electronic. Acest lucru se aplică numai clienților înregistrați.
12.4. Prin prezenta, Vânzătorul informează Cumpărătorul că, în conformitate cu Regulamentul General privind Protecția Datelor (denumit în continuare "GDPR"), Vânzătorul, în calitate de operator, va prelucra datele cu caracter personal ale Cumpărătorului fără consimțământul Cumpărătorului în calitate de persoană vizată în procesul de încheiere a Contractului de cumpărare, întrucât prelucrarea datelor cu caracter personal ale Cumpărătorului va fi efectuată de către Vânzător în relațiile precontractuale cu Cumpărătorul, iar prelucrarea datelor cu caracter personal ale Cumpărătorului este necesară pentru executarea Contractului de cumpărare, în care Cumpărătorul acționează ca una dintre părțile contractante. Ulterior, datele cu caracter personal vor fi prelucrate în scopul exercitării creanțelor legale, de regulă pentru o perioadă de 4 ani.
12.5. Cumpărătorul poate, bifând căsuța corespunzătoare înainte de a plasa o comandă, să consimtă ca Vânzătorul să prelucreze și să stocheze datele sale cu caracter personal în măsura specificată la alineatul (1) din prezentul articol în scopul comercializării și furnizării de oferte privind produse noi, promoții în curs, reduceri la produse și alte materiale promoționale pentru produsele vândute de Vânzător. Vânzătorul se angajează să trateze și să prelucreze datele cu caracter personal ale cumpărătorului în conformitate cu legislația aplicabilă și cu legislația Uniunii Europene.
12.6. Cumpărătorul acordă Vânzătorului consimțământul pentru o perioadă limitată de timp, până la îndeplinirea scopului prelucrării datelor cu caracter personal ale Cumpărătorului. La îndeplinirea scopului prelucrării, Vânzătorul asigură distrugerea imediată a datelor cu caracter personal ale Cumpărătorului. Cumpărătorul își poate retrage consimțământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în orice moment, în scris. Consimțământul expiră în termen de o lună de la primirea de către vânzător a retragerii consimțământului cumpărătorului.
12.7. Cumpărătorul, în calitate de persoană vizată, are dreptul la:
- accesul la datele cu caracter personal prelucrate și obținerea confirmării datelor cu caracter personal prelucrate
- dreptul de a obține confirmarea faptului că datele cu caracter personal sunt prelucrate, informații privind scopurile, categoriile de date cu caracter personal, destinatarii/categoriile de destinatari cărora le-au fost/vor fi furnizate datele cu caracter personal, dacă este cazul, perioada de păstrare preconizată, criteriile de determinare a acesteia, dreptul la rectificare, ștergere, restricționare, dreptul de opoziție, dreptul de a depune o plângere la o autoritate de supraveghere, existența procesului decizional automatizat, inclusiv profilarea. Operatorul furnizează o copie a datelor cu caracter personal prelucrate, fiecare copie suplimentară contra unei taxe rezonabile. Informațiile sunt furnizate în format electronic, cu excepția cazului în care persoana vizată solicită altfel.
- rectificarea datelor cu caracter personal incorecte și/sau învechite și completarea datelor cu caracter personal incomplete,
- dreptul la ștergerea datelor cu caracter personal în condițiile GDPR. Persoana vizată are dreptul de a obține ștergerea datelor cu caracter personal prelucrate, iar operatorul se conformează ștergerii în cazul în care datele cu caracter personal nu mai sunt necesare pentru scopul (scopurile) pentru care au fost colectate, persoana vizată își retrage consimțământul și nu există niciun alt temei juridic pentru prelucrare.
- În cazul în care datele cu caracter personal au fost divulgate, operatorul ia măsuri rezonabile pentru a informa alți operatori cu privire la cererea persoanei vizate de ștergere a datelor cu caracter personal. Dispozițiile privind ștergerea nu se aplică în măsura în care prelucrarea este necesară:
- Pentru a exercita dreptul la libertatea de exprimare și informare,
- pentru respectarea unei obligații legale,
- pentru motive de interes public în domeniul sănătății publice,
- în scopuri de arhivare în interes public, în scopuri științifice, de cercetare istorică, statistice
- pentru constatarea, exercitarea sau apărarea creanțelor legale.
- dreptul la restricționarea prelucrării în temeiul GDPR
- Persoana vizată are dreptul la restricționarea prelucrării în cazul în care persoana vizată contestă exactitatea datelor cu caracter personal, pe parcursul unei perioade care permite operatorului să verifice exactitatea datelor cu caracter personal, prelucrarea este ilegală și persoana vizată se opune ștergerii datelor cu caracter personal și solicită în schimb restricționarea utilizării datelor cu caracter personal, operatorul nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar persoana vizată are nevoie de acestea pentru a stabili, exercita sau apăra un drept în instanță, persoana vizată s-a opus prelucrării, până la verificarea faptului că motivele legitime din partea operatorului prevalează asupra celor ale persoanei vizate. În cazul în care prelucrarea a fost restricționată, aceste date cu caracter personal sunt prelucrate, cu excepția stocării, numai cu consimțământul persoanei vizate sau pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță sau pentru protecția drepturilor unei alte persoane fizice sau juridice sau pentru motive de interes public important al Uniunii sau al unui stat membru. Operatorul informează persoana vizată care a obținut restricționarea prelucrării înainte ca restricționarea prelucrării să fie ridicată.
- dreptul la portabilitatea datelor în temeiul RGPD
- Datele cu caracter personal furnizate operatorului, într-un format structurat, utilizat în mod obișnuit și care poate fi citit automat, pot fi transferate unui alt operator în cazul în care prelucrarea se bazează pe consimțământ sau pentru executarea unui contract, prelucrarea este efectuată prin mijloace automatizate, inclusiv direct între operatori, dacă este posibil din punct de vedere tehnic. Cele de mai sus nu trebuie să aibă efecte negative asupra drepturilor și libertăților altor persoane.
- Obiecția la prelucrarea GDPR a datelor cu caracter personal
- persoana vizată are dreptul de a se opune în orice moment prelucrării datelor cu caracter personal în cazul în care o astfel de prelucrare este efectuată în scopul intereselor legitime urmărite de operator și de a se opune profilării pe baza dispozițiilor menționate anterior. În cazul prelucrării în scopuri de marketing direct, persoana vizată are dreptul de a se opune în orice moment prelucrării datelor cu caracter personal în acest scop și datele cu caracter personal nu mai pot fi prelucrate în acest scop.
12.8. Persoana vizată are dreptul de a nu face obiectul unei decizii care se bazează exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, și care are efecte juridice în ceea ce o privește sau care o afectează în mod similar și semnificativ. Cele de mai sus nu se aplică în cazul în care decizia este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract între persoana vizată și un operator, autorizat prin lege, pe baza consimțământului explicit al persoanei vizate.
12.9. În cazul în care a fost dat consimțământul, persoana vizată are dreptul de a retrage acest consimțământ în orice moment. Până la retragerea consimțământului, datele cu caracter personal pot fi prelucrate. Retragerea consimțământului este la fel de simplă ca și furnizarea acestuia.
12.10. Persoana vizată are dreptul de a depune o plângere la autoritatea competentă.
12.11. Furnizarea consimțământului este o cerință contractuală voluntară bazată pe libera alegere a persoanei vizate, luând în considerare un scop special, furnizarea poate fi necesară pentru încheierea unui contract.
12.12. Pentru a furniza oferte relevante, datele cu caracter personal ale persoanei vizate pot fi profilate și prelucrate în mod automat în scopul furnizării celor mai relevante oferte care pot fi de interes și benefice pentru persoana vizată în ceea ce privește deținerea unui anumit vehicul, comenzile efectuate până în prezent etc. Persoana vizată are dreptul de a nu fi supusă unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri.
13. Dispoziții speciale
13.1. Utilizarea site-ului web al vânzătorului: Cumpărătorul sau un terț care deschide site-ul web al Vânzătorului are dreptul și obligația de a utiliza site-ul web al Vânzătorului în conformitate cu scopul și semnificația acestuia și cu prezentele TCG, în conformitate cu bunele maniere și este obligat să evite orice acțiune care poate limita și/sau dezactiva funcționarea site-ului web. În special, este interzis să:
- să faceți orice interferență cu site-ul web al vânzătorului, să încercați să îl dezactivați, să restricționați accesul altor persoane,
- interferează în vreun fel cu drepturile Vânzătorului și/sau ale terților de a proteja reputația și fondul de comerț,
- difuzarea oricărui conținut interzis prin lege,
- utilizați site-ul pentru a trimite mesaje nesolicitate (spam) și mesaje în lanț,
- interferați cu funcționalitatea site-ului prin trimiterea de viruși sau alte programe rău intenționate,
- creați profiluri, mesaje, comenzi înșelătoare și false,
- încercarea de a obține date de acces și de a sparge conturile altor entități înregistrate,
13.2. În cazul unei încălcări a termenilor și condițiilor de mai sus, contul și accesul unui anumit Cumpărător pot fi restricționate și/sau șterse. Cumpărătorul este obligat să informeze Vânzătorul fără întârziere nejustificată cu privire la orice suspiciune de utilizare abuzivă a datelor sale de acces de către o terță parte. În caz de îngrijorare rezonabilă, contul poate fi blocat, iar cumpărătorului i se poate cere să își schimbe datele de acces sau să verifice identitatea unui anumit cumpărător.
13.3. Accesul la Site poate fi restricționat și/sau împiedicat temporar de către Vânzător în scopul modificărilor tehnice ale Site-ului și al activităților conexe.
14. Dispoziții finale
14.1. Prezentele TCG sunt valabile în versiunea menționată pe site-ul www.bellusia.ro la data trimiterii comenzii de către cumpărător, care le acceptă necondiționat, ceea ce confirmă și printr-un clic activ la confirmarea comenzii.
14.2. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica sau completa TCG. Cu toate acestea, formularea în vigoare la momentul comenzii se aplică comenzilor încheiate.
14.3. Prezentele TCG sunt în conformitate cu OUG nr. 34/2014 privind Ordonanța de Urgență nr. 34 din 2014, care reglementează drepturile consumatorilor în legătură cu contractele încheiate cu profesioniștii, inclusiv contractele încheiate la distanță (cum ar fi achizițiile online).
Acest regulament pune în aplicare Directiva 2011/83/UE în România, aducând legislația privind protecția consumatorilor în conformitate cu standardele Uniunii Europene.
14.4. Prezentele TCG intră în vigoare la 1.10.2024.
FORMULAR DE RETRAGERE - Descărcați formularul